- Úvod
- Společnost
- Etiketa telefonování
Etiketa telefonování
Nemalou částí našeho pracovního dne je komunikace se zákazníky - ať už v rámci technické podpory nebo předprodejní péče. Za roky naší práce jsme si tak všimli různých “faulů”, kterých se volající dopouštějí. Pokud si přejete, aby byl Váš s hovor s námi co nejpříjemnější a pro Vás účelný, přečtěte si prosím následující tipy:
- Než k nám zavoláte, podívejte se na hodinky. Na webu máme jasně uvedeno, že v době od 11.30 do 12.30 je polední přestávka. Stejně jako Vy i my se chceme v klidu najíst a nabrat trochu energie na druhou část pracovního dne.
- Naše technická podpora (telefonická nebo e-mailová) funguje ve formátu 24/7, ale nemělo by to svádět ke zneužívání telefonické varianty. Pokud tedy Váš problém počkal až do 20. hodiny večerní na to, až nám zavoláte, určitě počká i do 8. hodiny ranní následujícího dne.
- Nepředstavujete se při zahájení hovoru? Je to jedno ze základních pravidel slušnosti. Pokud se nepředstavíte, sami poprosíme, abyste se představili, a pokud ani to nepomůže, hovor tím pro nás končí.
- Nastavili jste si nezobrazování čísla volajícího? V tom případě Vám hovor vůbec nezvedneme. Není třeba se nás bát, my nekoušeme :-)
- Svůj hovor začnete rychlým monologem aniž byste se zeptali, zda třeba nevoláte nevhod? Tak se to propříště naučte, Vaše komunikace bude vypadat profesionálně a nebudete za nevychovaného člověka.
- Skáčete do řeči druhé straně anebo ji nenecháte domluvit? Nejsme schopni Vám plně pomoci, když nás ani nenecháte reagovat na Váš dotaz nebo podnět. Upozorňujeme, že na tento nešvar jsme silně alergičtí.
- Voláte s úmyslem hádat se? Nikomu tím neprospějete - a už vůbec ne sobě. Budeme Vám vždy v maximální míře nápomocni, ale výhradně slušně.
- Používáte v rámci telefonování vulgarismy? V tom případě náš společný hovor ukončíme velmi, ale velmi rychle.
- Necháte telefon vyzvánět minutu nebo dvě? Zbytečně. Pakliže to okolnosti dovolí, na příchozí hovory odpovídáme po dvou třech zazvoněních. V situaci, kdy školíme nebo jednáme, hovor přijmout nemůžeme (většinou máme nastaven autoodpovídač a jste tedy informováni o tom, kdy lze zavolat znovu a budeme Vám k dispozici).
V případě, že jste dočetli až sem, děkujeme Vám. Věříme, že se Vás nic z uvedeného netýkalo a slušnost je jedním z Vašich základních atributů.
Pokud jste se někde v textu výše našli, zapracujte na sobě. Současná doba přeje spíše drzému čelu a ostrým loktům, ale stále věříme, že korektní jednání a chování bylo, je a bude základem mezilidské komunikace.
Prosíme o pochopení, že v rámci výše uvedených bodů nevedeme diskusi.
Informujeme o pravidlech, která je třeba dodržovat.
Kontaktujte nás
Pokud máte zájem o naše služby či produkty, kontaktujte nás. Můžete k tomu použít následující formulář.