- Úvod
- Společnost
- Etiketa telefonování
Etiketa telefonování
Nemalou částí našeho pracovního dne je komunikace se zákazníky - ať už v rámci technické podpory nebo předprodejní péče. Za roky naší práce jsme si tak všimli různých “faulů”, kterých se volající dopouštějí. Pokud si přejete, aby byl Váš s hovor s námi co nejpříjemnější a pro Vás účelný, přečtěte si prosím následující tipy:
- Než k nám zavoláte, podívejte se na hodinky. Na webu máme jasně uvedeno, že v době od 11.30 do 12.30 je polední přestávka. Stejně jako Vy i my se chceme v klidu najíst a nabrat trochu energie na druhou část pracovního dne.
- Naše technická podpora (telefonická nebo e-mailová) funguje ve formátu 24/7, ale nemělo by to svádět ke zneužívání telefonické varianty. Pokud tedy Váš problém počkal až do 20. hodiny večerní na to, až nám zavoláte, určitě počká i do 8. hodiny ranní následujícího dne.
- Nepředstavujete se při zahájení hovoru? Je to jedno ze základních pravidel slušnosti. Pokud se nepředstavíte, sami poprosíme, abyste se představili, a pokud ani to nepomůže, hovor tím pro nás končí.
- Nastavili jste si nezobrazování čísla volajícího? V tom případě Vám hovor vůbec nezvedneme. Není třeba se nás bát, my nekoušeme :-)
- Svůj hovor začnete rychlým monologem aniž byste se zeptali, zda třeba nevoláte nevhod? Tak se to propříště naučte, Vaše komunikace bude vypadat profesionálně a nebudete za nevychovaného člověka.
- Skáčete do řeči druhé straně anebo ji nenecháte domluvit? Nejsme schopni Vám plně pomoci, když nás ani nenecháte reagovat na Váš dotaz nebo podnět.
- Voláte s úmyslem hádat se? Nikomu tím neprospějete - a už vůbec ne sobě. Budeme Vám vždy v maximální míře nápomocni, ale výhradně slušně.
- Necháte telefon vyzvánět minutu nebo dvě? Zbytečně. Pakliže to okolnosti dovolí, na příchozí hovory odpovídáme po dvou třech zazvoněních. V situaci, kdy školíme nebo jednáme, hovor přijmout nemůžeme (většinou máme nastaven autoodpovídač a jste tedy informováni o tom, kdy lze zavolat znovu a budeme Vám k dispozici).
V případě, že jste dočetli až sem, děkujeme Vám. Věříme, že se Vás nic z uvedeného netýkalo a slušnost je jedním z Vašich základních atributů.
Pokud jste se někde v textu výše našli, zapracujte na sobě. Současná doba přeje spíše drzému čelu a ostrým loktům, ale stále věříme, že korektní jednání a chování bylo, je a bude základem mezilidské komunikace.
Kontaktujte nás
Pokud máte zájem o naše služby či produkty, kontaktujte nás. Můžete k tomu použít následující formulář.